mandag den 7. februar 2011

Red, hvad reddes kan.


Når man én gang er løbet gennem en mørk regnfuld skov på bare tæer med børn på hoften og villateltet slæbende bagefter sig, så ved man, hvad et uvejr kan gøre, når man ferierer sydpå.

Når man én gang under decemberstormen for år tilbage har set, hvilken ødelæggelse, den førte med sig, så ved man, at vinden kan ingen kæmpe imod.

Så når jeg nu fornemmer Fatters utryghed over stormens susen udenfor, bliver jeg rigtig nervøs. Og når han fortæller, at et tag faktisk kan blæse af, hvis vinden får rigtigt fat, bliver jeg bange.

Børnene er på skole og i sikkerhed. Men tanken om, hvad man ville gøre i sådan en situation er umulig at tænke.

Først skulle Sorte selvfølgelig reddes og bagefter min computer. Og hvad så mere.... ?

Hvad ville du sikre/redde ud over mand og børn ?


11 kommentarer:

  1. hvis børn - mand - dyr - var reddet ...ja så var det min pc fordi den har alle mine billeder og derefter mine fotoalbumer med alle mine billeder .. det kan ikke erstattes.

    SvarSlet
  2. Uhh - det er lige før jeg bliver nervøs. Vinden er meget hård ved mit træhus. Det skælder og knager. Det kan da lige passe at taget blæser af inden jeg overhovedet har fået udbedret vandskader i gulv.
    Redde? Ja, hvis der ikke er nogen mennesker i nærheden og heller ikke dyr, så bli' det nok min bærbar. Ved godt det lyder kedeligt.
    Klem MARIANNE

    SvarSlet
  3. Det må blive det samme som din prioritering Mutter, alt levende først, derefter er det nærmest ligegyldigt. men som du er inde på er computeren et godt valg, jeg tror nu også jeg ville snuppe mobilos med også, sæt nu vi fik brug for at tilkalde hjælp.

    SvarSlet
  4. Belladotte: Nej vel. Har du backup af billederne ?
    Marianne:Det lyder da ikke kedeligt. Din bærbare = PC = personal computer = dig :)
    Michael: Så kom der lige en mand på banen med logisk tankegang :) Selvfølgelig også mobilen !!

    SvarSlet
  5. Mutter : jeg har 2-3 harddiske hvor jeg har de samme billeder og deslige liggende på så hvis den en gå itu så har jeg backup :) jeg har også på en måde backup at mine papirs fotoalbums idet min mor har mine negative og jeg har billederne :)

    SvarSlet
  6. Hos mig ville det være min lille hund, dernæst computeren, hvor alt ligger og måske den ekstra harddisk med sikkerhedskopierne. Resten? Ja, det er jo bare jordisk gods, som i vores hverdag er med til at definere os, men i en katastrofesituation, ja, så skal man bare redde sig selv og sine.

    SvarSlet
  7. Altså efter alt levende... Min mobil og bærbar hihihihihi

    Og... mine 2 Sikker Hansen billeder.......

    De er ikke ægte men betyder meget alligvel, de giver ro...

    Hyggehygge
    Marianne

    ps.. kan ikke lide storm... Ikke siden d. 5/12 -1999.

    SvarSlet
  8. Jeg tror, jeg ville gå lidt i panik, men mine to katte skulle reddes - derefter alle mine billeder, min pc og kameraer. Vi har været meget nervøse i nat og et kæmpe træ væltede, dog heldigvis ikke ned i huset :-)

    SvarSlet
  9. Belladotte: Bare det var mig... men det kan jo komme.
    Fru Olsen: Med en hund under den ene arm og computeren under den anden, så kan du vist heller ikke bære mere.
    Sikker Hansen billeder havde jeg aldrig hørt om, men jeg kender dem da godt, når jeg ser dem. Hvilke er det af dem ? Ja det var den storm, jeg omtaler - kunne bare ikke lige huske den præcise dato.
    Madame: Her væltede intet, men det var virkelig uhyggeligt.

    SvarSlet
  10. Puha kan godt forstå at du blev nervøs efter sådan en kommentar ;-) Hernede er der jordskælvsøvelser, øvelser i tilfælde af forskellige former for krig osv. Og man får tilsendt et hæfte man også kan nærstudere. Ha en dejlig dag UDEN for megen blæst♥

    SvarSlet
  11. Tina: Ja så skal vi vist ikke pibe og flæbe over vores lille storm her i DK.

    SvarSlet

Værs´go ordet er dit nu:

På natbordet lige nu

På natbordet lige nu
Gode bøger