tirsdag den 1. februar 2011

Hvad gør man, når man bliver væk ?

Når jeg surfer rundt på forskellige blogs og støder på en interessant kommentar, kan jeg godt finde på at klikke på vedkommendes profil billede. Er jeg uheldig kan jeg blot se, hvad vedkommende abonnerer på. Men er jeg heldig, ligger der et link til vedkommendes egen blog. Herinde læser jeg et par indlæg og ved så, om vi matcher.

Når man klikker på mit profilbillede - og mange af jer andres, så dukker mit link til min blog og jeres link til jeres blog bare ikke op.

Skal vi ikke få gjort noget ved det ?!! Nu gider jeg ikke være blevet væk længere.

Vi mangler bare én venlig sjæl, som kan fortælle os, hvordan vi gør.

Kan du ?

20 kommentarer:

  1. Hihihi ved da egentlig ikke hvad der popper op ved mig ? Nå.. må lege med det..

    Hygge hygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Ikke rart at blive væk.. jeg ved det ikke, måske noget med hvad og hvordan vi har udfyldt vores Google profiler, mange af os gjorde det jo i starten, og har måske ikke fået opdateret den profil længe.. Bare et bud.. :-) Jeg kan huske jeg havde svært ved at finde dig, da du lagde dig som fast læser, det lykkedes først da du kommenterede på et indlæg, så kunne jeg se link til din blog.. :-)

    SvarSlet
  3. Marianne: Ved dig popper heller intet op.
    Inge: Præcis det jeg mener. Jeg har rodet rundt inde under rediger profil men kan ikke rigtigt finde et egnet sted.

    SvarSlet
  4. Inge: Ved dig popper der for øvrigt heller intet link op.

    SvarSlet
  5. Jeg ved det heller ikke, men vil også gerne lære noget :-)

    SvarSlet
  6. Hvor jeg da bare elsker dine overskrifter ;-).

    Det er ikke rart at blive væk, så her kommer opskriften:
    1. Klik på "Betjeningspanel"
    2. Klik på "Min Konto"
    3. Nu er du inde på din Google konto. Find "Blogger" ikonet og klik på "Indstillinger"
    4. Nu er du ved "Rediger brugerprofil"
    5. Gå ned til "Vis mine blogs" og klik på "Vælg blogs til visning"
    6. Herefter er det bare at klikke af, hvilke blogs der skal vises og herefter klikke på "Gem indstillinger"

    Hvis der går kuk i det eller jeg ikke har forklaret det godt nok, så giv mig endelig besked. Så prøver jeg at forklare det på en anden måde.

    God fornøjelse
    Birgitte

    SvarSlet
  7. Birgitte dit søde væsen. Hvor ville jeg dog gerne kunne sige, at du nu var dagens mand i skysovs, men det virker desværre ikke. Måske misforstår vi hinanden... jeg kan nemlig se, at du også selv er blevet væk :S

    Prøv at klikke på dit eget billede og sammenlign med f.eks. Karen Klarbæk ( hende kender de fleste i blogland. Hun har et link til sin blog - det har vi 2 ikke.

    SvarSlet
  8. Jeg har videresendt en bøn til blogdronningemoderen Karen Klarbæk, så måske kommer hun os til undsætning ?

    SvarSlet
  9. Jeg vil bare lige sige, at jeg kan se alle, der har skrevet kommentarer her ovenover. Altså, når jeg klikker på jeres navne, går browseren videre til jeres google bruger-konto, hvor jeg nederst kan se jeres blogs. Måske har I 'bare' nogle forkerte indstillinger i jeres browser, som måske forhindrer en form for pop-up/videreskift-agtig-ting (jeg er ikke ekspert ;) - Med mindre I selvfølgelig lige har fået det fikset ;)

    ~ Xenia

    SvarSlet
  10. Xenia: Næh det har vi vist ikke endnu, men jeg kan godt se, hvad du mener: Hvis man klikker på billedet hos dem, som lægger en kommentar, kommer man ind og kan se vedkommendes navn. Men hvis du opdager et profilbillede hos en anden blog ude i rubrikken "Faste læsere", kan man ikke gøre det samme... eller det kan man så ved de, som har lagt et link til deres blog. Er du forvirret ? :) Følg med i næste....

    SvarSlet
  11. Ahhh, nu forstår jeg, hvad du mener. Du taler om Google Friend Connect og jeg troede, at du talte om profilen på bloggen. Det må da kunne løses, men du har ret i at det ikke lige er til at gennemskue.

    /Birgitte

    SvarSlet
  12. Åh, så er jeg også mere med. Jeg troede nemlig vi snakkede om navnene her i kommentarerne. Det andet har jeg ikke lige tænkt videre over :)

    ~ Xenia

    SvarSlet
  13. Jeg er bestemt ikke blogdronning eller noget i den retning, jeg bruger bare min blog og finder på den måde langsomt ud af hvordan noget fungerer.
    Men jeg kan se at det er forskelligt om jeres ikon linker til bloggen eller til jeres profil.
    Jeg kigger lige lidt på min egen og ser om der er noget med indstillingen?
    Der er i øvrigt også forskel på om man er på andere blogs end dem der er lavet i blogger.com
    I hører igen hvis jeg finder ud af noget.

    Karen

    SvarSlet
  14. Birgitte & Xenia: Ja det var lidt svært at forklare.
    Karen: For mange af os er du blogger dronningen. Det er ment som en kompliment :) Jeg håber, at du finder ud af noget.

    SvarSlet
  15. Det var en svær nød at knække,men jeg er et stædigt æsel og Google er slet ikke så kloge som jeg troede. Nu har jeg tilmeldt mig som "Fast læser" via min open id adresse (altså min blogs hyperlink: http://enlandliggersdagbog.blogspot.com/) og se det er straks en anden sag. Nu er alle oplysningerne der. Før var jeg tilmeldt via min Google-konto. Det skal man så ikke gøre. Om igen på alle de blogs jeg er tilmeldt......en anden dag.

    Sov godt
    Birgitte

    SvarSlet
  16. Så fandt det stædige æsel den nemme måde.
    1. Gå ind på din Google konto
    2. Klik på "Se data lagret for denne konto"
    3. Gå ned til "Friend Connect"
    4. Klik på "Websteder jeg er tilmeldt"
    5. Nu har du en liste over de websteder du er tilmeldt.
    6. Klik på "Indstillinger"
    7. Under billedet står "Har du en profil på nettet i forvejen?". Her klikker du på "Brug denne i stedet"
    8. Nu får du en række valgmuligheder.
    9. Klik på Blogger ikonenet

    Dette gør du for alle de websteder du er tilmeldt.

    Håber det hjælper. Det gjorde det i hvert fald for mig.

    /Birgitte

    SvarSlet
  17. Æslet: Du er jo intet mindre end et geni. Og det virker !!

    SvarSlet
  18. Fantastisk! Tak for guiden. Nu har jeg også fundet mig selv :)

    SvarSlet
  19. Å altså. Blogger gør mange ting godt (f.eks. de selvopdaterede blogrolls og faktisk også følger systemet), men for os der ikke har blogspot blogs er blogger på mange måder ret irriterende fordi blogger prøver at lave en lukket klub kun for bloggerblogs mens jeg egentlig er ligeglad med folks platform. Nu er det gået op for mig at det der "fast læser" haløj er vigtigt for blogspot brugere (og tro mig det har taget mig flere år at indse at det er andet og mere end et statusstunt) men jeg kan ikke få lov at opgive min rigtige blog som min blogadresse....

    SvarSlet
  20. Marina: Møg irriterende. Og når man starter, ved man ikke, hvad der er bedst og fortryder måske senere hen. Jeg ville måske have valgt Wordpress, hvis jeg skulle vælge om.

    SvarSlet

Værs´go ordet er dit nu:

På natbordet lige nu

På natbordet lige nu
Gode bøger