mandag den 14. juni 2010

Syltning året rundt

Hvem der dog bare havde et rigtigt gammeldags spisekammer. Med hylder overalt.
Så skulle der stå glas efter glas med syltede og henkogte ting og sager..... som man sikkert aldrig fik spist alligevel. Men de var der dog.


Nu har jeg i hvert tilfælde købt bogen der til, og den er fyldt med kendte og ukendte sylterier. Den kostede kun 79,- i Kvickly.... og der var ikke ret mange tilbage.
Hvor er det godt, at Fatter og jeg i år har lært af fejlen sidste år. I år har vi nemlig vasket og gemt samtlige små glas plus enkelte store. For jeg er simpelthen for nærrig til at betale så mange penge for et tomt sylteglas, når sæsonen er der.

5 kommentarer:

  1. IIIh - det har jeg også gjort - de er faktisk flere end man lige regner med. Jeg er så super heldig at have et viktualierum, så i år skal jeg i gang med at lege med henkogning, syltning og saft. - Jeg er nemlig også for nærrig til at spendere så meget for glas. - Ikea har dog flasker til hjemmelavet saft til 12 kr - med patentlåg, det er ok med mig :-)

    SvarSlet
  2. Ja, det er fair nok.... og ind imellem må der jo også godt være et pænt glas til gæster eller gave. Så nærrig er jeg heller ikke ;)

    SvarSlet
  3. Mmmmm..... jeg har det nøjagtig ligesom dig.
    Jeg håber, at der på et tidspkt. kommer et lille hemmeligt mørkt sted i mit hus, hvor man kan gemme alt det "guld" man drømmer om at lave ;)

    SvarSlet
  4. Hej Mutter.
    Jeg er så heldig at have et spisekammer - og en dejlig kold kælder med bord og hylder.
    Og det ser godt ud, når der står sylteglas ved sylteglas med fine mærkater på.

    Mine voksne døtre synes også de pynter vældig, når de får et par stykker med hjem.
    Og de kommer skam pænt med de tomme og rengjorte glas.

    Man forstår vel en hentydning ;-)

    SvarSlet
  5. Kristine: Hvis vi bare ønsker længe nok... så får vi det garanteret også.

    Britta Svanborg: Det var da pragtfuldt med sådan nogle vandre-glas. Så er det nok ikke helt tosset, det som du putter i dem.

    SvarSlet

Værs´go ordet er dit nu:

På natbordet lige nu

På natbordet lige nu
Gode bøger