tirsdag den 1. juni 2010

Trælse kedelige majs


Lillepigen og jeg cirklede længe rundt i Kvickly idag. Vi var forbi bunken med majs hele 3 gange, inden de røg over i vognen.

De så simpelthen så halvvisne og grålige ud. Men nu er jeg en hund efter majs, så tilsidst overbeviste jeg mig selv om, at de nok var bedre indeni. Hvor dum kan man være ??!!##

Majsene blev kogt på sædvanlig vis en 10-15 minutters tid uden salt ( da det skulle gøre dem seje ). Men end ikke det drivende smør formåede at gøre dem saftige.

Nej majs skal spises samme øjeblik, de høstes. Disse var vel høstet i de varme lande for 14 dage siden. Så jeg håber, at mine udplantningsmajs ( der i øjeblikket desværre er blevet ½ m p.g.a. vejret ) når at kaste nogle trillebørfulde majs af sig.

1 kommentar:

  1. Så blev du så klog - men jeg kender det godt, elsker selv majs. De sidste, jeg købte, var saftige og lækre, men det er de langt fra hver gang. Spændende med dine udplantningsmajs, pøj pøj!

    SvarSlet

Værs´go ordet er dit nu:

På natbordet lige nu

På natbordet lige nu
Gode bøger