fredag den 10. december 2010

Forkælet kat.

Katten Sorte nyder varmen herinde og tilbringer halvdelen af døgnet inde på det varme badeværelsesgulv. Og den anden halvdel tilbringes på Sønnikes aflagte skijakke + et uldtæppe ovenpå et varmt gulv i bryggerset. Ud vil hun helst ikke. Men det går jo ikke !!

Så hver dag ved middagstid tager jeg støvler på. Skifter hønsenes vand og tager en pibende Sorte på armen. Så går turen ned til bageste hjørne i haven, hvor hun forsigtigt sættes ned på den kolde snedækkede jord. Hun skal selv gå turen tilbage, for lidt motion skal hun altså have. Og når hun først er blevet tvunget ud, kan hun også godt finde på at gå på opdagelse en lille times tid, inden turen igen går til skijakken.

Mon andre misser også har det sådan i den kolde tid .....

10 kommentarer:

  1. Da jeg stod op forleden kl 6,lå de to hunkatte Lillemis og Katinka i hver sin lænestol og hankatten Benjamin lå fladt på ryggen i sofaen.
    Ingen af dem viste tegn til at ville stå op foreløbig. Mod sædvane havde ingen af "hønsene" været forbi min seng i løbet af natten. Når det er anstændigt kattevejr, bliver alle smidt ud om natten, men damerne kravler på taget og forlanger at komme ind af soveværelsesvinduet, næsten inden jeg når puden.
    Se billeder af "hønsene" og den tykke på
    www.thecatsfromlongtownsend.blogspot.com

    SvarSlet
  2. men hun ser nu ud til at nyde det, trods alt. Men heldigt at hun hurtigt kan komme ind i varmen hvis det skulle være.
    Her gider kattene ikke være ude, jo cirka 10 minutter. Så er det bare ikke sjovt mere.

    SvarSlet
  3. Jep, jeg har en liggende foran brændeovnen lige så snart vi tænder op i den, hun går kun ud, i absolut nødstilfælde.. :-)

    SvarSlet
  4. Kirsten: Wauw en hel katteblog. Jeg har straks tilmeldt mig.
    Havehyrden: De katte er ligesom nutidens unge. Vil hellere hænge foran TV´et end være ude i den friske luft.
    Inge: Faktisk rart at høre, at min ikke er den eneste.

    SvarSlet
  5. Som om mine var bedre...Når jeg åbner altan så stikker de lige hovedet ud over dørkarmen kigger lidt og bakker ind igen...Det er sgi for koldt og så ligger der sne også...hihi...Men Sorte, hun ser nu sød som hun traver afsted i sneen...;-D

    SvarSlet
  6. Tænk om man kunne bære sin modvillige teenager ned i den anden ende af haven og så kunne han selv gå tilbage...
    Nej går vist ikke. Jeg kan ikke slæbe de der 186 cm til den anden ende af haven...

    Sødt indslag i Sortes liv, for det er jo slet ikke så slemt, når først man er kommet ud :)

    SvarSlet
  7. Min mis er ikke meget bedre, om jeg forstår at de kan ligge og ligge og ligge, men din ide er god. At tage dem med ud, så de skal gå tilbage, he he...hun bliver sur, hun syns som din sorte, at der INGEN grund er til at være ude. Ingen.

    SvarSlet
  8. Hihihi sød kat !!! Bilbo vil gerne ud... Men har er ikke ude mere en max 10 min... Og så ind og sover foran brændeovnen 1 times tid... Så er han klar igen !!!

    Vil SÅ gerne have en kat igen... Men Fruen... Vil kun have et dyr ad gangen............ snøft hihihi

    Rigtig god lørdag
    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  9. Rejen: Men til gengæld så slipper vi jo også for at trave gade op og ned med motionshungrende hunde i snor.
    Septemberliv: Ja dt kunne man godt have lyst til ofte... tror så bare, at de skulle køres 10 km. væk og sættes af uden mobil og penge :Z
    Prophecy: Jeg må faktisk indrømme, at jeg i disse dage har det ligesom kattene.
    Marius: Hun skal da bare have en i julegave - den skal garanteret ikke byttes, når det kommer så langt ;)

    SvarSlet
  10. Vores Miss Mis har det præcis lige sådan - Sorte er ikke alene om at gå i hi om vinteren :-)

    SvarSlet

Værs´go ordet er dit nu:

På natbordet lige nu

På natbordet lige nu
Gode bøger