fredag den 30. april 2010

Brunsviger og lavendel tørring


Jeg smækkede lige en dejlig brunsvigerkage i oven og gav sønnike besked på at tage den ud igen mæ´ det vuns, når uret ringede. Og lige netop på det her punkt ved jeg, at opgaven vil blive udført med nøje præcision - straks ville det se andeledes ud, hvis det f.eks. gjaldt en vask fra vaskemaskinen, som skulle hænges op.

Opskriften på verdens bedste brunsviger kommer senere.

Fatter og jeg gik så et smut i haven og fik ryddet op omme i den lille baghave, hvor bierne skal stå. Der blev revet græs, fejet sten, fjernet ukrudt og sået rødkløver til bierne. Jeg aner ikke, om de kan lide det, men smukt bliver det.

Bagefter klippede jeg den stribe lavendel færdig, som blev overladt til sig selv for nogle dage siden, da klipperen gik tør for strøm.

Det afklippede lavendel blev sat i drivhuset for at tørre. Vi skal senere bruge det i vores røgpustere til bierne.... jeg så nemlig en sæk med noget lavendel fjums oppe i den butik, hvor vi købte vores bigrej. Mit gæt er, at det er til røgpustere. De gamle sække, som man normalt bruger, dufter ikke specielt godt, skulle jeg hilse og sige.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Værs´go ordet er dit nu:

På natbordet lige nu

På natbordet lige nu
Gode bøger