fredag den 30. april 2010

Græsset ud fra bedene.







Efter en solidt morgenmåltid, der vel varede til omkring kl. 10-11 stykker, fik jeg Fatter gennet med ud i haven.

Det var blevet plante dag. Noget Fatter ikke bryder sig specielt meget om. Så konstant fandt han på småting, som lige skulle fixes, og jeg blev mere og mere vrissen. Han vidste godt, at skulle han slippe for udplantningen, måtte han finde på noget, som virkelig ville imponere.

Det blev det 1½ m lange græs ved Rhododendron bedet, som reddede ham. Det har de sidste 5 år været faretruende på vej ind i bedet, uden at vi lige har kunne finde tid og motivation til at få gjort noget ved det. Men nu var Fatter motiveret. I løbet af et par timer, fik han skræmt en høne væk fra sin skønne hønserede under en Rhododendronbusk, gravet ud og lagt et smukt stenstykke mellem græs og bed.
Og jeg fik udplantet 16 tomater, 1 aubergine og 4 chili i drivhuset + lidt ekstra udenfor.
Det basilikum, som jeg såede inde for et stykke tid siden, var blevet pænt og tæt. Alligevel brækkede jeg det fra hinanden i små totter. Disse blev sat udenom tomaterne og vil senere på sæsonen kunne tilfredsstille vores pesto behov.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Værs´go ordet er dit nu:

På natbordet lige nu

På natbordet lige nu
Gode bøger