søndag den 4. april 2010

Spaniolerne har da intet at lave.


Idag er det bare så trist og regnfuldt udenfor, at ingen gider at bevæge sig udenfor.


Fatter læser om badebukse-bier på internettet, så dem kommer I til at høre om senere. Og jeg selv mærker kun mavens rumlen midt i denne kedsomme søndag.
Igår købte jeg heldigvis en pose saltede solsikkekerner. Dem har jeg ikke tidligere smagt, men jeg husker dem fra barnsben. Da vi var børn, ferierede vi ofte på Mallorca, og her gik folk rundt om aftenen i deres stadstøj og spiste sådan nogle kerner. Nu tænkte jeg så, at de måtte have et eller andet over sig, siden de var så hotte på Mallorca dengang.
Men sikke en skuffelse. De smager ok fint, når man lige putter dem ind i munden. Jeg tænker, at det vel ikke kan være meningen, at man skal sidde og pille de bløde bitte små kerner ud af de hårde skaller og tygger nogle hele kerner. Med munden fuld af splintrende kernedele, indser jeg, at det nok ikke er en god ide at få disse ned i maven.
Nu har Fatter overtaget hele posen - han har alligevel ikke andet at lave end at pille solsikkekerner ud, mens han læser om badebukse-bierne.
Vi andre kan så glæde os lidt til at skulle på gammeldags kro i aften og spise gammeldags mad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Værs´go ordet er dit nu:

På natbordet lige nu

På natbordet lige nu
Gode bøger