fredag den 16. april 2010

Troen vakler


Fatters tro er begyndt at vakle.

Først var han overbevist om, at vi skulle have 12/10 stader, når vi nåede så langt med vores bier. Det har de fleste andre vist på nybegynder holdet for biavlere, hvor vi går.... eller rettere de gamle garvede i foreningen.

Men så læste han en artikel om en biavler, som havde fortrudt, at han ikke var startet med Langstroth. Så nu skal vi istedet have det.

Alligevel er Fatter og husets gode ven Morten nu ved at lade rundsaven forvandle en masse affaldstræ til 12/10 stader. De vil bygge 2 stk, for så har vi altid mulighed for senere at købe nye bier fra hvor som helst, siger den kloge Fatter. Når vi så køber bier fra et 12/10 stade, kan de jo bare midlertidigt blive sat ned i vores stade på deres rammer.

Det er Fatter den vise, som ved noget om det her. Jeg følger bare med, så godt jeg kan som det tynde øl. Men som de fleste Quinder glæder jeg mig til næste uge, for så skal jeg have nyt tøj. Og denne gang vil Fatter gerne spendere, for vi skal nemlig have 2 bi-dragter med hat og slør og hele baduljen. "Og her skal ikke spares på noget", siger han. Åh; det bliver svært at vælge ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Værs´go ordet er dit nu:

På natbordet lige nu

På natbordet lige nu
Gode bøger