søndag den 25. april 2010

Lykken er en Bosch klipper


Jeg forsøger såvidt mulig at klippe mine lavendler ned på dronningens fødselsdag, men i år har jeg heller ikke nået at afslutte dette projekt på nuværende tidspunkt.

Før i tiden kunne det tage en halv dag at klippe lavendler, fordi jeg klippede med at havesaks. Det er slut nu. Idag tager det vel en 45 minutters tid....hvis ellers man lader være med at låne saksen ud til naboen.
Min søde nabo Marianne fremviste stolt, at hun havde opfundet en ny metode at klippe de lavendler, som vi har ude i vores fælles lange indkørsel: Nemlig at klippe med hækkesaks. Det var i hvert tilfælde et skridt i den rigtige retning, men jeg måtte simpelthen blære mig med min lille Bosch klipper og lod hende låne den, mens Fatter og jeg kørte på genbrugspladsen for 7. gang idag.

Da jeg kom hjem, havde Marianne inspireret mig til at få klippet lavendlerne ned foran drivhuset. Men ak og ve !! Maskineriet var løbet tør for strøm, så jeg nåede kun halvvejs. Nu kommer de lavendler nok til at stå sådan de næste 14 dage.

Det første år, jeg var haveejer og skulle klippe lavendler, klippede jeg så langt ned, at allesammen gik ud. Nu ved jeg, at man kun skal klippe så langt ned, at der stadig er lidt grønt på stilken.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Værs´go ordet er dit nu:

På natbordet lige nu

På natbordet lige nu
Gode bøger