søndag den 9. maj 2010

Er jeg den eneste, der panikker ?


Jeg har en temmelig stor kasse med alle mulige og umulige slags frø, som skal blive til planter i haven til sommer.


Jeg hader at have spirebakker stående fremme i stuen. Også selvom jeg idag har pæne zink spirekasser og ikke tomme plastic kødbakker som i gamle dage. Det er nu engang pænere med noget nips.


Nå, men når lige netop vindueskarmen i min stue er det aller aller bedste sted i hele huset at spire frø, så må det blive der. Senere flytter jeg alle planterne ud i udestuen, hvor varmen fra huset også fordeler sig.


Så den ideelle løsning for mig er jo de frø, som bare kan sås direkte på jorden i haven uden forspiring inde først. Men for søren da !!##! Det møgvejr bliver da bare ved. Det er jo umuligt at få noget til at spire i jorden i disse polar grader. Alt, hvad jeg har dristet mig til at så i højbedene, er ikke dukket op overhovedet.


Så idag såede jeg en masse frø i vindueskarmen igen, som ellers skulle have været direkte i jorden. Nu var den ellers lige blevet tømt for småplanter. Jeg tør simpelthen ikke løbe an på, at sommeren ellers bliver lang nok.

......men måske er det bare mig, som panikker ?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Værs´go ordet er dit nu:

På natbordet lige nu

På natbordet lige nu
Gode bøger