søndag den 30. maj 2010

...og Lillepigen græd sine salte tårer.

Når man er vant til at rydde op efter resten af familien, smider man også et stykke sammenfoldet toiletpapir i toilettet, ik`?!!!

Især hvis det ligger på bordet i badeværelset og flyder. Føj tænker man ved sig selv og beslutter at give gerningsmanden en overhaling senere. Papiret skylles ud i en fart.

Pludselig står Lillepigen ved min side med tårerne sprøjtende og skrækken malet i øjnene. Om jeg har set et stykke toiletpapir på badeværelset ? Og straks ved jeg, hvad klokken har slået.

Lillepigen har en aftagelig tandbøjle, som skal holde tænderne på plads efter et par års regulering...... eller lad mig rette det til havde en aftagelig tandbøjle. Nu er den skyllet bort i en oprydningsrus, mens hun børstede tænder.

NB. Billedet er fra Allerød tandklinik.

6 kommentarer:

  1. DEN kan jeg godt huske!
    Havde sådan en bøjle i 5 år og den har været i mange skraldespande, inden mine tænder var rettede. Den har faktisk også ligget under min seng, da jeg engang havde spyttet den ud i søvne ;)

    SvarSlet
  2. Ja, de lever et hårdt liv de bøjler. Det er i hvert tilfælde ikke det, man vil være i sit næste liv.... så skulle det da lige være bosiddende i munden på en, der elsker brunsviger ;)

    SvarSlet
  3. Uha,uha! Nu vanker der ...

    Jeg havde selv en bøjle, der sad fast - den kunne ikke skylles ud ;-)

    SvarSlet
  4. Åhhhh nej. Stakkels dig og lillepigen.

    SvarSlet
  5. Av...det var vidst mindre heldig...
    Stakkels lillepigen kan godt forstå hendes salte tårer.
    Når mor går amok i oprydningsrus, så er det om at holde på hat og briller.
    Så bliver det nok en tur til tandlægen kan jeg tænke mig....?
    Mit yngste barnebarn har også haft sådan en bøjle og ja den blev også væk en gang imellem.
    Indtil min datter fik nok og købte en fin pink hjerteformet plastikæske og lærte sin datter at når bøjlen skulle ud af en eller anden grund skulle de i æsken.
    Det hjalp!...:-o)

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlet
  6. Madame: Jeg havde skam hele armen drejet rundt dernede for at se, om den evt. sad fast. Men nej. Om hun havde puttet den i munden bagefter, ved jeg nu heller ikke ;)

    Hyacinth Bucket: Idag har hun været til tandlæge og fået sat en tråd permanent fast på bagsiden. Så nu er alt fint igen.

    SvarSlet

Værs´go ordet er dit nu:

På natbordet lige nu

På natbordet lige nu
Gode bøger